След като проведох уебинара „Създаване на интернет магазин по метода [от продажби]„, един от коментариите, които получих беше, че би било добре да има повече практическа информация и примери. За съжаление тогава нямах тази информация.

Но сега вече имам и искам да Ви разкажа подробно какво направихме и какви са резултатите.

Магазина, в който направихме внедряването (надявам се скоро да мога да ви дам адреса, засега съдружника ми ме помоли да изчакам), е имал относително стабилни и малки месечни обеми, с изключение на 2 месеца – януари и август, когато се отчиташе най-малък обем. Тъй като януари 2012 щеше да ни е първи реален месец за тестване, и предвид масовата истерия по тема „колко силно са намалели предпразничните продажби“, то отначало сме си поставили доста скромни цели – да продадем колкото и миналия януари.

Веднага след провеждане на уебинара започнахме да планираме дейностите по внедряването. Реално погледнато ние имахме около 2 седмици преди Новата Година

В случая ние не създавахме нов магазин, а променяхме вече съществуващ. От една страна това си има предимства – имаш вкарани стоки, но реално погледнато промените бяха толкова големи, че все едно сме направили нов магазин.

Започнахме от дизайна на сайта – първо главната страница, шапката на сайта, после страниците на продуктите, на категориите и на процеса за плащане. Общо взето почти едно към едно с съответните глави на уебинара.

След това се заехме с описанията на продуктите и на категориите – направихме го доста по интересни, на човешки език, с повече снимки, като се стараехме всички снимки да бъдат „в процеса на използване“. Взехме най-ценната информация от статиите които вече имахме, и вградихме тази информация в описание на всеки продукт със съответните промени (цени, материали…). Тази част ни отне доста време, но пък за сметка на това всичките ни основни продукти сега имат такова описание, че не се налага никъде другаде да ходиш, за да получиш пълно представление за продукта.

С ужас установих, че няма Google Analytics и веднага го сложихме. Въпреки краткия срок на използването, доста работи ни свърши. Вече знаем през какви канали ни идват най-много посетители, знаем с какви заявки за търсене в Google ни намират, кои страници гледат най-много.

Събирането на контакти от посетители си беше направо трагично, с една скучна формичка „Абонирайте се за новини“. За цялата 2011 година само 80 човека са се абонирали, което прави 6.6 човека на месец, или 0.22 човека на ден.

Направихме няколко фронт-енда, по една книга в PDF формат за всяко основно направление на магазина, и със съответните картинки, го сложихме да се виждат от всички страници – в замяна на контакт. Оказа се много ефективно – само за месец януари сме получили над 100 абонати, което прави 3.33 човека на ден, или 15 пъти увеличаване на ефективността по сравнение със старата форма.

Сега най-интересното – самите продажби.

Началният план – да стигнем обема на предишния януари, сме го постигнали на 15 януари.

Променихме плана – да стигнем до края на месеца средномесечен обем за предишната година. Това го направихме за още една седмица.

Решихме да играем „ва-банк“ да направим най-много продажби досега за един месец. Няколко дена преди края на месеца и това успяхме.

Ако помните, в началото на месеца написах една статия „Продажби след Коледа и Нова Година – що е то и има ли почва у нас.“. Ние се опитахме да използваме повечето от подходи за стимулиране на продажби. Повечето от тях проработиха.

Интерес резултат получихме с промоциите. Няколко седмици имахме промоции от типа – „Следните продукти са с намаление“. Почти никакви продажби,

Накрая решихме да проверим друг вид промоция -“при покупка на няколко броя на продукт А получавате продукт Б като подарък“. Е, за моя голяма радост тази промоция се радваше на огромен интерес и доста продажби. Мислим за бъдещите промоции за използваме основно вторият подход.

Най-важното след този първи месец НЕ е това че направихме най-много продажби досега за един месец.

Най-важното сега е, че ние имаме идеи за подобряване на магазина за няколко години напред, и то само по информация от този уебинар. А скоро ще бъде готов и следващия уебинар – „Популяризиране на интернет магазин“, който ще ни даде още повече идеи, то за това – stay tuned :)


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin