Фунията на продажбите е един от най-важните индикатори на вашите продажби и маркетинг. Това е схемата на това, как един потенциален клиент преминава през всичките стадии на вашия маркетинг (или поне на това, на което му викате маркетинг :) ), от първоначалния контакт до конверсията – първата продажба.


Няма някакви стандарти за това какви етапи да има във фунията – те зависят от конкретния бизнес. Все пак можем да ги обобщим по следния начин за случая на Интернет магазин:

1. Целева аудитория – резултат на оценка на целева аудитория. Тази информация е много важна за взимането на стратегически решения – дали нишата има потенциал, или сме достигали тавана.

2. Първи контакт – потенциалният клиент по някакъв начин е разбрал за нас – посетил е сайта ни. Тук е важно да имаме възможност да видим по какъв рекламен канал клиента е стигнал до нас.

3. Възникване на интерес – посетителите вече имат интерес към нашите продукти и/или услуги и започват да ги разглеждат и да ги добавят в количката. Естествено, не всички продукти в количка се поръчват – процентът може да варира от 10 до 40. Тук вече можем да започнем анализ на интерес към продуктите – кои повече се слагат, с кои и т.н.

4. Формиране на поръчката – на този етап потенциалният клиент вече е преминал към плащане и доставка. На този етап също отпада определен процент, който не намира удобни за него начини за плащане или видове доставка.

5. Плащане
На този етап говорим за тези потенциални клиенти които са поръчали нещо и са го заплатили. Както разбирате – не всички поръчки се заплащат. Има определен процент поръчки с вариант за плащане с наложен платеж или банков превод, които така и не се заплащат.

6. Повторни продажби. Клиентите се връщат при нас и купуват повече и/или по-скъпи продукти

Както разбирате, на всеки етап количеството спада, но расте качеството – всяко следващо ниво значи повече пари за вас.

Там, където имаме рязко стесняване – обикновено е индикатор за проблеми.

Ако това стеснение е в горната част – можем да говорим за проблеми като некачествени посетители, ненужни продукти, липса на доверие и т.н

Ако това стеснение в долната част – можем да говорим за лоша организация на процеса на продажбите.

Освен да бъде само индикатор, този инструмент всъщност е и ориентир за организацията на работата с клиенти.

Като говорим за Интернет магазин, важно е да имаме отделни елементи на сайта за работа с всеки етап от фунията. Повече по тази тема ще говорим на уебинара „Създаване на интернет магазин по метода „от продажбите“.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin