Юзабилити буквално означава доколко на посетителя му е лесно и удобно да ползва даден сайт.

Основното правило е сайтът да не е дразнещ, а използването му да е лесно и интуитивно. Всеки елемент на сайта, и специално – на сайта на Интернет магазин, трябва да има своя функция и да я изпълнява добре.

Основни препоръки са:
– НИКАКВА СТРАНИЧНА РЕКЛАМА
– никакви излишни елементи, т.е. такива елементи които да не водят към покупка
– контактна информация
– възможност за търсене
– възможност за няколко вида плащане и доставка

и много много други.

Според едно изследване на M. Baxter „Checkout Optimization“ огромно количество клиенти попълват количката и след това се отказват да я заплащат поради:

- Скрити плащания, такси, комисионни, които са видими чак при checkout – 36%
- Необходимост от регистрация на сайт, за да се направи покупка – 31%
- Само сравнявах продуктите – 30%

Според друго изследване на Appleseed J. & Holst C. „ECommerce Checkout Usability: Exploring the Customer’s Checkout Experience“ основните причини за отказване от онлайн покупка са:

- Допълнителни разходи, скрити до момента на checkout – 41%
- Необходимост от регистрация за покупка – 29%
- Липса на детайлна информация за доставка – 11%

Какви изводи можем да направим?

1. Не крийте цени – всички разходи трябва да бъдат пределно ясни на клиента.
2. По възможност избягвайте задължителна регистрация. Ако не можете – поне намалете полета до най-необходимите.

Ще говорим подробно за юзабилити на интернет-магазин на уебинара „Създаване на интернет магазин по метода „от продажбите“


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin