Искам да споделя с вас 2 примера за достатъчно добри и ефективни реклами.

Първият е на магазин за дрехи втора употреба Mania. Получен в пощенска кутия. Ето така изглежда отпред:

А така от задната страна:

Да направим един бърз анализ:

  • Визуално се възприема достатъчно лесно – няма ненужна информация или графика
  • Има определен стил относно използваните цветове и шрифта – не повече от 2 цвята – синьо и червено върху бял фон
  • Има конкретно предложение – 30% отстъпка
  • Има ограничение – от 08.09 до 14.09
  • Има и причина за намаление – рожден ден – 5г на Maxx Mania
  • Има вграден индикатор за ефективност – за да се получи намалението трябва да се донесе самият флаер
  • Има и допълнителен стимул – конкурс с награден фонд 10.000 лева, както и конкретните награди – ваучери за 500, 200, 100 и 50 лева
  • Ясно е показано за кой магазин става дума – този в ж.к. Дружба
  • Има спомагателна информация за лесно намиране на магазина – до Кауфланд
  • Има и източници за допълнителна информация – сайт и facebook страница
  • Разпространява се в района на магазина – тази листовка е намерена в пощенска кутия в блок на ж.к Дружба
  • Разпространява се няколко дни преди стартирането на промоция – достатъчно да се планира и да се подготви
  • Добър тайминг – правилно е избрана втора седмица на месеца – по-голямата част от потенциалните клиенти вече са получили заплата и все още не са успяли да я изхарчат напълно

Това е пример на една достатъчно ефективна рекламна кампания. Важното е, че след края й ще може съвсем конкретно да се измери нейната ефективност – като се види колко покупки са направени с този флаер.

Освен няколко дребни забележки нямам никакви коментари. Браво!

Вторият пример на на ресторанти за бързо хранене Burger King. Ето така изглежда отпред:

А така отзад:

А така изглеждат отделните купони:

Сега, тук има повече подробности.

Тази листовка с купони ми я връчиха докато в един мол се качвах по ескалатора на най-горния етаж – с хранителни заведения. Една девойка в края на ескалатора ги раздаваше на всички.

Сега, да направим малко анализ:

  • Правилен избор на време/място/контекст – време за вечеря – беше между 18:00-19:00
  • Правилен избор на време/място/контекст – на място на естествен пътнико-поток, слизащ от ескалатора
  • Правилен избор на време/място/контекст – на път към етажа с хранителни заведения
  • Добро заглавие – спестяваш до 50%
  • Доста добро изображение – усилва апетита
  • Допълнителен усилвател – 100% чисто телешко месо
  • Използване на купони – с голяма вероятност ще запазиш другите за следващия ден
  • Визуализация на конкретни продукти на всеки купон – усилва желанието и улеснява представянето
  • Сега – ограничението на предложението не е много ясно, чак на обратната страна, на всеки купон с доста ситен шрифт пише че важи до 15.09
  • Това което не съвсем очевидно – колко изгодни са тези цени върху купоните. Спокойно можеше да сложат стара задраскана цена

Като цяло, за този вид флаери – с купони за конкретно заведение, това е доста добър пример.

Но – както добре знаете, за да бъде една реклама ефективна, тя трябва да отговоря на правилото MMM – market/media/message.

Media - клиентите, са избрани достатъчно добре – всички посетители на мола, които по време за вечеря се качват на етажа с хранителни заведения.

Message - посланието, също е доста добре – купони с изгодни цени за различни менюта.

Обаче Media - начинът посланието да стигне до клиентите, беше много слабо. Както вече Ви споменах, една девойка стоеше до ескалатора и даваше тази листовка на всички. Мълчаливо.

Обаче тази девойка изглеждаше толкова измъчена и незаинтересувана, че някак си е предавала тази апатия на всички. Съответно повечето посетители са игнорирали този купон и са продължили към другите хранителни заведения.

При рекламни материали, които се раздават от човек – изключително е важно този човек да се държи по правилния начин и да казва правилните неща. Обикновено се подготвя определен сценарий за връчване, който включва облекло, израз на лицето, обяснителни думи от типа – „Заповядайте ето там – имаме страхотни предложения“, усмивка и т.н. Всичко това се оформя като скрипт, по който се прави обучение и чак след това се раздават самите листовки.

Според измерванията, които сме правили навремето, ефекта от „правилното раздаване“ на рекламните материали води до увеличаване на цялостната ефективност на рекламната кампания до 4-5 пъти.

Представете си колко много пари отиват на вятъра заради един такъв привидно дребен детайл – как ще се раздават листовките. Пари за дизайн, предпечатна подготовка, самия печат, транспорт, най-вероятно има някаква такса към мола за възможността да се раздават листовките до ескалатора.

И реално да се оползотворят само 20% от възможностите.

Имайте го предвид следващият път, когато решите да раздавате листовки.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin