Системата за запазване на данните и доставяне на фронтенд е всъщност технологическият гръбнак на имейл-маркетинга.

Основните цели са две – поддръжката на база с абонати и доставяне на фронтенд.

Поддръжката на база с абонати е много важен процес. На най-елементарно ниво той включва следното:
– добавяне на нов абонат
– премахване на абонат

По-развитите системи позволяват:
– редактиране на данни за съществуващ абонат
– изпращане на писмо за потвърждение
– проверка на коректността на въведените данни

Най-ефективните системи, освен гореизброеното включват и:
– възможност за автоматична последователност от имейли – създаване, редактиране, спиране
– изпращане на писма по график
– групиране на абонати
– поддръжка на допълнителна информация за абонати
– история на всички контакти с абоната
– и много много други

Доставката на фронтенд е всъщност начинът, по който абонатът ще получи обещания фронтенд.

Това може да бъде нова страница, която се показва само за абонати, с линкове за сваляне, преглеждане…Например в youtube има възможност за създаване на клипове, които могат да бъдат прегледани само от тези които знаят целия път до тях, т.е. те не могат да бъдат намерени чрез търсене.

Може да бъде и имейл, който се получава след потвърждаване на абонамента.

Важното е след успешно запазване на контактни данни да дадем на абоната това, което сме му обещали.

Очевидният въпрос е откъде да вземем такава система. Реално погледнато има 3 основни варианта:
– да я направите сами или да платите на някой да ви я направи
– да закупите продукт, който реализира необходимата функционалност
– да използвате сайтове за онлайн услуги за имейл-маркетинг

Да я направите сам или да платите някой да ви я направи има смисъл, когато Вие имате изключително специфични, почти уникални изисквания към функциалността на такава система. И тези изисквания не се покриват от нито една съществуваща система. Този вариант е най-скъпият.

Да закупите продукт, който реализира необходимата функционалност е по-евтин вариант. Купувате готова система, настройвате я според вашите нужди и действате. Но този вариант има и минуси – обикновено за такива система се изискват технически знания по инсталиране, конфигуриране и поддръжка. Този вариант има смисъл, ако в организацията вече има технически отдел, който ще се грижи за тази система.

За по-малки фирми препоръчителният вариант е да се ползват сайтове за онлайн услуги за имейл маркетинг. Срещу месечна такса вие получавате възможност за много богат набор на функционалност, поддръжка на базата с абонати и свобода от всякакви технически проблеми. Това последното е особено важно, като Ви позволява да се концентрирате върху задачите, които са най-важни за вашия бизнес.

Ето на този адрес можете да видите едно сравнение на 16 най-популярните системи за имейл-маркетинг: http://email-marketing-service-review.toptenreviews.com/.
Както виждате, месечната такса е съвсем поносима – между 8$ и 19$.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin