Днес искам да Ви покажа един изключително силен маркетингов инструмент, успешно внедрен още в началото на 20-я век (преди повече от 80 години).

От тогава този инструмент е станал де-факто стандарт за цялата индустрия в няколко държави.

И получи огромно количество копия и имитации в други.

Става дума за макети на ястия. Вижте сами:

Първите макети на ястия се появяват в Япония през 1917 година.

Според Yasunobu Nose, журналист, който е написал книга за тази тема, първият макет на ястие е бил направен от Soujiro Nishio от Киото, който иначе е правил модели на човешкото тяло за патологични изследвания.

След 6 години един ресторант в Токио е украсил всички си витрини с такива макети. Интересът е бил огромен.

Първите макети са били изработвани на ръка и били от восък.

А през 1932 Ивасаки Рюдзо е положил начало на промишлено производство на тези макети, основавайки фирма Iwasaki-bei, която работи и в днешно време.

От тогава всички такива макети се правят от пластмаса.

Процеса на изготвяне на макет протича по следния начин:

  • Клиента носи истинско ястие
  • За всяко парченце се изготвя форма от силикон
  • Формата се запълва от течен материал
  • Който след затопляне във фурна се втвърдява
  • След това идва ред на художника, който от готовите части започва да сглобява цялото ястие, като естествено добавя цветове, форми и .н.

А ето и едно видео за процеса на изготвянето:

Един готов макет на ястие може да струва до няколко хиляди долара, според изискванията на клиента.

С такива цени, изготвяне на пълното меню може да излезе няколко десетки хиляди долара

За сметка на това ефектът е невероятно силен – абсолютно всеки човек без да има нужда да разбира японски може пределно ясно да си визуализира ястието, което поръчва.

Качествено направени макети са и силен магнит за минувачите.

Често се случва самият макет да изглежда по-добре от оригинала.

В днешно време това е стандарт за витрина на ресторант в Япония.

Съседните държави – Корея, Китай, Виетнам, виждайки ефекта започват да го използват и при тях.

Освен очевидните цели като привличане на внимание и запознаване с ястия, тези макети имат и друга важна задача – карат клиентите да поръчват повече от планираното.

Също се спестява доста време за обслужване, като времето за приемането на поръчка доста се скъсява.

Ако темата Ви е интересна, можете да видите и един кратък документален филм по тази тема:


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin