Във връзка със скорошна работа с някои клиенти искам да споделя с Вас няколко нюанса за увеличаването на продажбите в сферата на ресторантите, кръчмите, сладкарници и подобни.

Ключовият момент в увеличаването на продажбите в такива заведения са скриптове за персонала. Менюто също е от огромно значение, но скриптовете са на първо място.

1. Начин на препоръчване
Когато имате „продукт на деня/седмица/месеца“ и Вашите сервитьори ги препоръчват, важно е да го правят правилно.

Директната препоръка „Препоръчвам Ви ето това“ крие известни опасности, тъй като в случай, че на клиента не му хареса препоръчаното, и служителя и заведението ще бъдете виновни – голяма вероятност клиентът повече да не се върне.

По-ефективен начин е препоръката да бъде малко индиректна, от типа „Съветвам Ви да обърнете внимание на …“. Казано по този начин, отговорността вече е в клиента и няма чувство за натрапване.

В случай, че Вашите служители въобще не препоръчват нищо – имате сериозен проблем :)

2. Пробване на всичко
За клиентите дошли във Вашето заведение сервитьорът не е само човек за поръчки, но и в известна степен експерт по всички ястия. Той е задължен да знае всички ястия, всички съставки и т.н – в случай, че клиентът е вегетарианец, веган, пости, има алергии и т.н.

Освен това, за да може наистина да звучи убедително, хубаво е той лично да е пробвал всички ястия. Съответно като част от процеса на наемане горещо Ви препоръчвам да включите дегустация на всички ястия като част от процеса за адаптация на новодошли служители.

3. Активен Cross-Sell
Както и в ритейла, и тук се прави асортиментна матрица, като за всяко ястие/питие се подготвя списък за допълнително предлагане.

Важното е всички служители да познават тези списъци и да ги използват.

В огромно количество заведения служителите въобще нищо не предлагат – буквално преди няколко дни седнах в едно достатъчно хубаво заведение и си поръчах кафе. Е, познайте дали са ми предложили десерт или сокче – твърдо не.

А всъщност при адекватно предлагане винаги ще има 30-40% от клиенти, които ще се съгласят.

От сега Ви предупреждавам че ще имате доста разправии с персонала, но няма как без това :)

4. Използване на момента за поднасяне на сметката
Какво толкова може да има в поднасянето на сметката? Да плаща и да бега. Да, ама не.

Този момент може да се използва за няколко неща. Първо – за да се направи нещо приятно за клиента – една дъвка, ментово бонбонче. Това особено силно се цени от офис служители за обяд. Това на доста места вече го правят.

Но има и друго, което не съм го виждал почти никъде. Поднасянето на сметката може да се използва да се върне клиента пак – например купон за намаление за следващото посещение. Естествено, че трябва да има и ограничение във времето, но това Вие вече го знаете :)


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin