Има ситуации когато, каквито и начини за увеличаване на продажби и привличане на клиенти да използваш – няма да имат никакъв ефект. Причини – много.

Днес искам да Ви покажа един конкретен пример – от много хубав филм „Имате поща“ – със страхотната игра на Том Хенкс и Мег Райан.

Първо вижте самата ситуация:

В този конкретен случай – магазина на главната героиня няма никакви шансове срещу голямата верига книжни супермаркети Фокс.

В случая няма значение, че те са на пазара от 42 години, и всички хора от квартала ги обичат, и че случаят е показан по всички ТВ канали, вестници и т.н.

Това един конкретен пример на ситуацията, когато инструментите за увеличаването на продажби и привличането на клиенти не работят.

Не работят, защото проблемът е много по-мащабен. А именно – бизнес модела на малките квартални книжарници няма никакъв шанс срещу големите супермаркети, особено в град като Нью-Йорк.

Реално погледнато има 2 основни решения – или ставаш и ти супермаркет и тогава вече говорим за конкуренция на 2 горе-долу еднакви бизнес модела. При тази ситуация всички инструменти за увеличаването на продажби и привличането на клиенти започват да работят.

Или затваряш кепенците и се махаш – или в друго място, или напускаш нишата или…. Всъщност точно това решение и избра главната героиня.

Дали това е добре или лошо, тъжно или весело, справедливо или не – не знам. Според мен това са съвременните бизнес реалии и ние трябва да ги отчитаме, когато взимаме важни решения за отваряне на нов или инвестиране в съществуващ бизнес.

Вие какво мислите?


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin