Един от най-подценяваните моменти в мърчъндайзинга в България е пренебрежителното отношение към етикетите.

Обикновено има цена, и при по-голям късмет – наименование на продукта.

А в същност етикетите са един изключително силен инструмент, който може съществено да повлияе върху толкова важни бизнес процеси като конверсия, увеличаване на средния чек и увеличаване на брой продажби.

За пример нека да разгледаме един стандартен етикет в Ikea.

Да разгледаме по-подробно.

На лицевата страна има няколко важни елемента:

  1. Основна информация за продукта – наименование, цвят, размер …
  2. Изгоди за клиента – на човешки език, как да се използва, за какво е подходящ, какви варианти има. В същото време това се използва и за увеличаване на средния чек – като се споменават продуктите, с които може да се комбинира
  3. Информация за цена – с голям шрифт, лесно се забелязва
  4. Напомняне за допълнителна информация от другата страна
  5. Специфично за Ikea – информация за зала за самообслужване

На задната страна също има няколко елемента:

  1. Данни за артикула – използваните материали. В случая е само пластмаса, но за по-сложни продукти се описват по-подробно
  2. Размери на артикула – отделно по всяко едно измерение. Пак – за по-сложните продукти има повече информация
  3. Поддръжка – как да се поддържа

Забележете – цели 8 елемента само върху един етикет. Което гарантира, че посетителя на магазина ще получи цялата му необходима информация и без участие на персонала (което в Икеа е вградено).

А при Вас колко елемента има върху етикетите?


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin