Както може би вече знаете – аз съм голям фен на книгите. Чета и реални и електронни, но към първите имам сериозна слабост. И затова постоянно вися по магазините за книги.

Наскоро попаднах на един такъв магазин във Варна.

Няма да споменавам как ме заболя врата – това за съжаление е доста разпространено.

Но искам да обърна внимание върху един важен момент – как да се продават комплекти. В този магазин попаднах на следното:

Уж е комплект, обаче не е ясно какво има вътре. Нито колко струва и каква е била предишната цена. Взех го да го разгледам и пак не е ясно:

Чак когато го обърнах – отстрани по името на автора се досетих че става дума за комплект книги на Александър Томов:

А като го обърнах пак – чак тогава успях да разбера, че поотделно книгите струват 35.79 лв., а комплекта струва 19.90 – 44% намаление.

Добър пример за това как НЕ трябва да се продават комплекти.

За да продавате ефективно комплекти трябва да помните следващите нюанси:

1. Клиентите трябва бързо и лесно да разберат за какво става дума.
2. Комплектът трябва да има подходящо наименование, улесняващо възприятието му. В случая може да бъде нещо като „Колекция книги от Александър Томов“
3. Лесно и ясно трябва да се вижда колко по-изгодно е да купиш комплект вместо отделните му компоненти.
4. От асортиментна гледа точка – трябва да съдържа поне 1 продукт-магнит (силно популярен и търсен). А също така допълнителни продукти с по-голям марж.
5. От мърчъндайзинга – разположение в съответната зона на магазина, близо до основния продукт-магнит. Задължително с допълнителни POS материали за информация.

А Вие продавате ли комплекти?


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin