В момента подготвям един курс за ритейл – „Удвояване на продажби в ритейл бизнес“. Идеята е да подготвя едно почти постъпково помагало за внедряване на всички основни инструменти за продажби и привличане на клиенти.

Във връзка с едни скорошни разговори с няколко клиента искам да споделя част от този курс – глава Мърчъндайзинг, урок за организация на търговската зала, идеята на златният триъгълник.

Когато говорим за ритейл и за мърчъндайзинг, има едно много важно понятие - „златен триъгълник“.

Основната идея е начина по който повечето хора пазаруват в магазина. Влизайки в магазина, те се насочват към търсеният от тях продукт, плащат го и излизат.

Тези три точки – вход, мястото на най-търсени продукти и касата – и формират този т.н. „златен триъгълник“.

Основните ни задачи като собственици и управители на ритейл бизнес в тази връзка са няколко:

  • изясняване кои продукти формират този триъгълник
  • максимизиране на времето което посетителите прекарват в този триъгълник
  • максимизиране на лицето на този триъгълник
  • максимизиране на продажби в този триъгълник

Ето Ви пример на един не много ефективен триъгълник:

А това е пример на доста по-ефективен триъгълник:

Този триъгълник не винаги е точно „триъгълник“. Например в хранителните магазин фигурата е по-скоро четириъгълник, като ъглите са:

  • Вход
  • Хляб
  • Мляко
  • Касовата зона

В доста магазин няма само един най-търсен продукт, а те са няколко. Много е важно от гледна точка на максимизиране на лицето на N-ъгълника тези продукти да бъдат разположени в различни части на магазина така че лицето на фигурата да е максимално.

Точно поради тази причина в хранителните магазини (е, в тези които са наистина ефективни) – мляко, хляб, зеленчуци, сирене са разположени в различни точки на магазина, така че трябва да го обиколиш целия за да ги стигнеш.

Един от най-често срещани примери за неефективен триъгълник, включително и при мои клиенти, е следната схема:

При Вас как е?


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin