Ролята на мърчъндайзинга за ефективен ритейл бизнес е огромна. Благодарение на постоянно усилваща се конкуренция ролята му ще продължи да расте и тези бизнеси които не го използват ефективно – ще загубят голяма част от потенциални им приходи.

Днес искам да споделя с Вас сцена от един изключително забавен, но в същото време и много „верен“ за ритейл бизнеса филм – Confessions of a shopaholic (тайните на Беки Б).

В този филм има доста точни сцени касаещи мърчъндайзинга и ролята му в продажби в ритейла. Вижте една от тях, добре показваща какъв ефект трябва да има върху посетители наистина ефективен мърчъндайзинг:

В youtube:

В Vbox7:

Ако се абстрахираме малко от очевидно „приказния“ манекен и погледнем малко навътре, то ще видим следните важни аспекти на мърчъндайзинга:

  • Привличане на минувачи в магазина. За целта трябва да има ефективна и синергична комбинация на витрината, горещата зона и търговската зала. Витрината привлича внимание на минувачи, горещата зона усилва желанието да се влезне в магазина, а ефективна търговска зала разпределя входящия поток в нужните направления. Спомнете се как Беки първо е забелязала витрината с информация за разпродажба, след това през витрината е забелязала манекена със зеления шал в горещата зона и веднага е влязла в магазина.
  • Фокусиране върху определени продукти Тук вече говорим за вътрешен мърчъндайзинг – избор на правилните продукти и правилното им изложение в залата. Използване на манекени винаги фокусира внимание на посетители върху използваните продукти, тъй като визуализира краен резултат – как този продукт би стоял върху човек. Освен чисто мърчъндайзингови умения тук е хубаво да има и усет за красота, мода и естетика. Всичко това достатъчно лесно се документира във вид на мърчъндайзинг книга, с правила и регламенти за правилния избор, изложение и комбиниране на продукти в търговската зала.
  • Работа с възражения Въпреки че във филма това се прави от „приказен“ манекен – „…увий си на врата стари джинси за да ти топлят. Майката би направила това…“, мърчъндайзинга всъщност може и трябва да се използва за работа с възражения. Освен чисто емоционалния аспект – от избор на правилните продукти и силно емоционално изложение в търговската зала, тук говорим и за допълнителни POS материали, които в текстов, графичен или видео режим да работят в евентуалните възражения на посетители.

На Вас случвало ли е се така да „залитнете“ в някой магазин ?


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin