Продължаваме с поредица от истории от Снежина Минова, които ни показват как мърчъндайзинга може да помогне на конкретни български бизнеси.

Днешната история е за мърчъндайзинг решения в един … ресторант.

Обърна се към мен собственикът на един столичен ресторант с конкретен въпрос – Мога ли, чрез мърчандайзинговите практики да увелича продажбите на вино в заведението ми?

Разбира се! Това, че е търговският обект е ресторант по никакъв начин не променя действията които трябва да се извършат от страна на консултанта по мърчандайзинг и техниките, за да се постигнат по-големи продажби.

Всеки ресторант всъщност продава стоки – храни и напитки. След като стигнахме до съгласие и ясно дефинирахме целта, изготвихме мърчандайзингова концепция и започнахме работата по нейното прилагане, а именно:

Визуално представяне на асортимента

• асортимент на витрините за напитки

Ресторантът има бар, зад който има витрина с алкохолни напитки, както и няколко допълнителни витрини за червени и бели вина. След като приоритетът са вината, разположихме на най-много площ именно тях. Избрахме блоково разпределение по марки, като определихме най-приоритетните – търсените от клиентелата и носещите най-голяма надценка вече се виждаха от всичките маси в ресторанта.

Допълнителни точка на продажба

• разполагаме допълнително специални стойки за вино в няколко места в ресторанта

Целта ни е клиентите да виждат отблизо вината, за да могат го вземат, разгледат, прочетат етикета и да им остане само да повикат сервитьора за да си поръчат.

Рекламни материали

• винена листа с любопитна информация за виното

На всяка маса постоянно присъства винена листа, от която всеки клиент може да прочете любопитни неща за качествата на вината, разликата в сортовете, което да му помогне да поръча при самостоятелен избор.

• представяне по специален начин на виното в менюто

С помощта на друг консултант по виното – сомелиер – подбрахме към всяко ястие подходящите сортове вино, което клиентът виждаше ясно при избора на храна.

След тези правилни мърчандайзингови действия собственикът отчете след няколко месеца увеличение на продажбите на вино, но не пожела да сподели за размера на ръста.

Ясно бе, че е видял ефективността на мърчандайзинга, защото пожела да го приложим и в друга сфера в която имаше бизнес.

Не забравяйте че на 19 ноември в клуба „Успешни продажби“ Снежина ще проведе среща на тема „Мърчандайзинг – модна дума или ефективен инструмент за продажби?“.

Ако имате конкретни въпроси за Вашият бизнес – напишете в коментари към срещата.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin