Наскоро ми се наложи да отскоча до Jumbo. И на практика разбрах колко е важно е планираш ефективна навигация по магазина.

Ето ви конкретен пример – ето така изглежда основния пътнико-поток в Jumbo:

Едни дълги-дълги коридори. Истината е че след 8-10 метра всички рафтове започват да ти изглеждат еднакви, и тъй като не смогваш да обработиш цялата информация, започваш да вървиш в нещо като транс.

Вървейки така 2 пъти минах покрай детски сандали, без изобщо да ги забележа, въпреки че точно тях търсех.

Веднага помислих че в случая би било доста по-удачно да се направи навигация по подобия на Икеа:

Със сигурност щеше да се обърне много повече внимание на стоките, които иначе се подминават.

Можете да помислите, че за малките магазини това не е важно, но не е съвсем така. Правилният пътнико-поток, даже и в малко пространство може съществено да повлияе върху възприятието на магазина и силно да увеличи продажбите.

Какви стоки да бъдат разположени при входа, кои по навътре, кои до касите ?

Къде да бъдат разположение евтините стоки, скъпите, тези в промоция?

Тези въпроси важат да всеки ритейл магазин, без значение колко е голям.

Във видео-курса „Удвояване на продажби в магазини на дребно – алгоритми, инструкции, регламенти“, в глава Мърчъндайзинг подробно разглеждаме различните начини за разположение на продукти в магазина.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin