На 19 ноември в клуба „Успешни продажби“ ще имаме гост – Снежина Минова, консултант по мърчъндайзинг, с дългогодишен опит както в България така и в чужбина. Темата на срещата ще бъде „Мърчандайзинг – модна дума или ефективен инструмент за продажби?“.

Преди срещата Снежина любезно се съгласи да сподели няколко истории за това как мърчъндайзинга е помагал на конкретни клиенти. Днешната история е за магазин за платове.

Искам да споделя с Вас една история – за това как само чрез мърчъндайзинг промени е възможно увеличаване на продажби с 30%.

Как малки промени доведоха до големи резултати в магазин за платове.

Собственикът на действащ магазин за платове се обърна към мен за мърчандайзинг консултация. Обсъдихме с него възможните промени и той предпочете да не прилага наведнъж всичките мърчандайзингови техники, а да ги въвежда постепенно.

Естествено това удължи периода на получаване на крайния резултат – по-висока ефективност на продажбите и повече приходи. Това, което решихме да подложим на мърчандайзинговите практики бяха частични промени по витрината и визуалното представяне на асортимента.

Витрината
Инвестициите във витрината бяха минимални – едва няколко рекламни надписа приканващи клиентите да влязат в обекта.

Асортиментът
Работата по визуалното представяне на асортимента беше значително по-обширна.

Правилно разпределение на пространството
Години наред собственикът просто редеше това, което има в магазина на случаен принцип. След направен анализ на потребителското поведение използвахме следните похвати:

- Обособихме платовете на групи според предназначението им (за ушиване на дрехи, за спално бельо, декорация и т.н.)
- Определихме точното място на всяка от групите според потребителския интерес

Визуално представяне на стоките
Асортиментът, който се поддържаше в обекта, беше голям, но поради безразборно разполагане това не създаваше такова впечатление. За да може клиентът сам да се ориентира и избира от асортимента се избра единият от възможните варианти, а именно:
- Вертикалното разполагане по цветове

Спецификата на този вид бизнес е в това, че потребителят първо търси определен цвят, после се интересува от състава на материята и едва след това избира по цена.

Подновяване на съществуващото оборудване остана за по-късен етап. Както и анализът на отделните групи платове, състав на тъканите спрямо продажбения дял.

Резултатът
Резултатът беше следния:

- Витрината на обекта привличаше внимание и все повече хора започнаха да влизат в обекта
- Клиентите много лесно се ориентираха къде коя група платове може да открие без да се озърта и да чака някой да го насочи
- Цветовото представяне веднага привличаше вниманието и създаваше нужното впечатление за голям асортимент
- Продавач-консултантът можеше да обслужва за по-кратко време клиентите и по този начин увеличи ефективността

След няколко месеца работа собственикът се похвали с повече клиенти, посетили обекта, и, съответно, с 30% повече приходи.

Снежина Минова

Ако искате да научите повече за мърчъндайзинга, да зададете конкретни въпроси за Вашия бизнес – запишете се в клуба „Успешни продажби“ и ще Ви чакаме на 19 ноември. А да – и напишете Вашите въпроси в коментарите към срещата – „Мърчандайзинг – модна дума или ефективен инструмент за продажби?“.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin