Преди няколко дни, по никое време късно вечерта (или май вече беше през нощта) ми се обади един мой стар клиент. Спешно му трябваше консултация във връзка с една голяма рекламна кампания – много спешно му трябваха клиенти за редица предлагани от него услуги.

Изпрати ми неговите материали – той ги използваше известно време и все повече и повече недоволстваше от тяхната ефективност.

След бърз анализ се оказа, че основният проблем е в заглавията - бяха ужасно скучни досадни. Не е за учудване че рекламата работеше все по-зле.

Вторият проблем беше в описанието на услугите – говореше се само за самата услуга и нито дума за това какво ще получат клиентите и защо въобще да идват.

След бърз брейнсторминг направихме няколко корекции – генерирахме няколко интересни идеи за заглавия и напълно пренаписахме текста, с фокус изключително върху изгодите за клиентите. След това клиента каза, че ще се оправи сам и му пожелах успех.

Е, резултатите не закъсняха – още на следващата вечер беше попълнил всички свободни места, даже му се наложи да върне няколко човека.

Искам да използвам случая и да споделя основните моменти, които трябва да имате предвид при създаването на рекламни материали както за заглавията така и за описанията.

Изисквания и препоръки за заглавията:

  • Заглавието трябва да хване вниманието на клиента
  • Имате само 3-5 секунди за целта
  • Говорете за основния проблем, който ще решите или основната изгода която ще предложите
  • Използвайте количествени и качествени усилватели
  • Използвайте голям размер на шрифта и ярък лесно четлив цвят


Изисквания и препоръки за описанието на продукти и услуги:

  • Описвайте клиента – неговите проблеми, нужди, решения. Продукта или услугата са вторични
  • Описанието на продукта или услугата трябва да бъде наистина ИНТЕРЕСНО за Вашите клиенти
  • Всеки следващ израз или изображение трябва да го привличат все повече и повече
  • Идеално читателя трябва да мисли, че този текст е лично за него – неговите проблеми, нужди, преживявания
  • Пишете текст за клиентски аватар – няма универсални текстове за всички
  • Задължително трябва да има призив – глагол за действие
  • Изразите трябва да бъдат кратки и лесни за четене. Всеки абзац – не повече от 3-4 израза
  • Използвайте нормален език, без специални термини и жаргони

Общи препоръки за рекламата:

  • Рекламата както я познаваме би трябвало да се използва само за привличане на нови клиенти. За съществуващите събирайте контакти и изграждайте периодична комуникация
  • Резултатът от всяка реклама трябва да бъде измерен в точност до стотинка – колко са посетителите, колко са клиентите. средния чек, печалба и т.н.
  • За целта използвайте вградени индикатори за проследяване
  • При избор на канали за разпространение, особено ако са реални (не онлайн) използвайте картата на търговската територия
  • Помнете че всичко се променя – и рекламата която е работила добре вчера може вече да не работи днес

Ако имате проблеми, въпроси, съмнения свързани с Вашите реклами – възползвайте се от услугата ми „Анализ на реклама“.


Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2011-2012 "Дукат Консулт" ЕООД, vip@bizblog.bg Създаване и развитие на свой бизнес - Привличане на клиенти и Увеличаване на продажби
Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google PlusVisit Us On Linkedin